Twarogowa prasa

Awatar użytkownika
Twaróg
Klub Chlora
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2018, 17:04

Twarogowa prasa

Post autor: Twaróg » 20 sie 2018, 22:52

Siemanko. Przedstawiam wam zdjęcia prasy którą stworzyłem już jakiś czas temu ale że jutro będę cisnął jabłka to ją złożyłem i mogę ją w końcu zdjęć porobić trochę. Może wykonanie szału nie robi ale najważniejsze że działa i o to chodzi przecież. Części które są robocze czyli stykają się z owocem są nierdzewne, rama natomiast ze stali zwykłem pomalowana sprajem żeby wyglądało jako tako. Spawane elektrodą także proszę się nie czepiać o wygląd spoin.
Załączniki
IMG_20180820_202423.jpg
IMG_20180820_201121.jpg
IMG_20180820_201103.jpg
IMG_20180820_201055.jpg
IMG_20180820_201049.jpg

Awatar użytkownika
Twaróg
Klub Chlora
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2018, 17:04

Re: Twarogowa prasa

Post autor: Twaróg » 20 sie 2018, 22:57

Kolejna porcja zdjęć praski :okok:
Załączniki
IMG_20180820_202506.jpg
IMG_20180820_202454.jpg
IMG_20180820_202443.jpg
IMG_20180820_202437.jpg
IMG_20180820_202432.jpg

Awatar użytkownika
Twaróg
Klub Chlora
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2018, 17:04

Re: Twarogowa prasa

Post autor: Twaróg » 20 sie 2018, 23:01

No i już ostatnie zdjęcia, jutro jak będę cisnął to zrobię kilka jeszcze. Otwory robiłem sam, pół dnia wierciłem, trochę ich jest. Czy dobrze to nie wiem, gdzieś tak podpatrzyłem i tak zrobiłem. :icon_whistle
Załączniki
IMG_20180820_202632.jpg
IMG_20180820_202624.jpg
IMG_20180820_202524.jpg
IMG_20180820_202516.jpg

Awatar użytkownika
Spawacz
Posty: 435
Rejestracja: 27 lut 2018, 13:27
Lokalizacja: zach-pom

Re: Twarogowa prasa

Post autor: Spawacz » 21 sie 2018, 6:27

:oklasky: :oklasky: :oklasky: patrze prasa twarogowa myśle sobie do odciskania sera pewnie zrobił fan nabiału :icon_abaras: a tu nie dość że do sera to i do owoców i to jeszcze fajna :daumenhoh jedno ale w talerzu tam gdzie dochodzi oś trapezowa powinno być łożysko oporowe a nie zwykłe podaj średnice wew to ci znajdę takie. Poza tym zajefajna praska :daumenhoh

Awatar użytkownika
Siara76
Moderator
Posty: 433
Rejestracja: 27 lut 2018, 19:12

Re: Twarogowa prasa

Post autor: Siara76 » 21 sie 2018, 7:54

:oklasky: z czego miałeś walec w którym wierciłeś dziury?

Awatar użytkownika
Twaróg
Klub Chlora
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2018, 17:04

Re: Twarogowa prasa

Post autor: Twaróg » 21 sie 2018, 8:00

Zyga, tam jest łożysko oporowe, jedna jego część jest na śrubie a druga w tym zatoczeniu. Siara kosz prasy to jakaś część z maszyny przemysłowej. Udało mi sie ogarnąć taki właśnie walec, nawierciłem i jest ci on.

Awatar użytkownika
Siara76
Moderator
Posty: 433
Rejestracja: 27 lut 2018, 19:12

Re: Twarogowa prasa

Post autor: Siara76 » 21 sie 2018, 8:13

No spoko też muszę coś pomyśleć :icon_abaras:

Awatar użytkownika
Spawacz
Posty: 435
Rejestracja: 27 lut 2018, 13:27
Lokalizacja: zach-pom

Re: Twarogowa prasa

Post autor: Spawacz » 21 sie 2018, 8:14

W takim razie przepraszam. Patrząc na zdjęcie wydawało mi sie że jest zwykłe. Fajna praska :daumenhoh

Awatar użytkownika
Twaróg
Klub Chlora
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2018, 17:04

Re: Twarogowa prasa

Post autor: Twaróg » 22 sie 2018, 20:35

Kilka fotek z prasowania owoców po nalewkach :director
Załączniki
IMG_20180821_133650.jpg
IMG_20180821_133658.jpg
IMG_20180821_201635.jpg
IMG_20180821_144432.jpg
IMG_20180821_144506.jpg

Awatar użytkownika
kamilpl82
Posty: 595
Rejestracja: 01 mar 2018, 15:22
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: Twarogowa prasa

Post autor: kamilpl82 » 23 sie 2018, 10:08

Mocno wyciska ta prasa, zostaje wiór czy lekko mokre?
Po drogach jeździ masa świrów i psychopatów. Pędzą na złamanie karku, nie zważając na nic... Aż czasami trudno mi ich wyprzedzić.

https://www.alkoholeforum.pl

Awatar użytkownika
Twaróg
Klub Chlora
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2018, 17:04

Re: Twarogowa prasa

Post autor: Twaróg » 23 sie 2018, 21:15

Zależy jak długo mi się chcę cisnąć. Na początku kręcisz prawie cały czas póki ma lekko. Pod koniec kręcę po pół obrotu i czekam około 5 minut i tak powtarzam kilka razy. Wtedy wytłoki wyglądają jak pizza i naprawdę jest wiór. Jako ciekawostka opowiem że wcześniej góra prasy była wykonana z profila zamkniętego 40x30x3 (profil stał na sztorc) Niestety podczas ciśnięcia wygiął się do góry, pogięło śruby M12 (mocowanie góry z nogami) także, miałem problem z odkręceniem. Siła nacisku jest niesamowita, nie wiedziałem że aż taka :0wacko2 . Natomiast po modyfikacji zastosowałem ceownik i ten zdaje egzamin perfekcyjnie. Co ciekawe na śrubie nie ma gwintu trapezowego ale ten też pozwala na fajne wyniki i lekko się kręci, pod koniec wiadomo zawsze ciężej, zdałoby się praskę montować do podłoża bo tak trzeba trzymać nogi prasy stopami. :45chill:

ODPOWIEDZ
kuchnie warszawa opinie